GULASZ AFRYKAŃSKI Z MASŁEM ORZECHOWYM – AFRICAN PEANUT BUTTER STEW

SCROLL DOWN FOR ENGLISH

Cześć po przerwie. Nie ma się co tu tłumaczyć – wróciłam :) Po ponad trzech latach nieobecności witam Was nowym przepisem.

W czasie tej przerwy działo się wiele. Mieszkałam i pracowałam w różnych krajach, podróżowałam, poznawałam nowych ludzi. Jedyne, co się nie zmieniło to moja miłość do gotowania i jedzenia. Odkrywałam nowe smaki, testowałam różne przepisy, zrezygnowałam zupełnie ze spożycia produktów odzwierzęcych, co jeszcze bardziej otworzyło mi głowę na kolejne kulinarne pomysły. Sprawdzając sporadycznie statystyki bloga, byłam pod wrażeniem, jak wiele osób wciąż go odwiedza i korzysta z przepisów pomimo absolutnej ciszy z mojej strony.

Nie wiem jeszcze, na jak długo tu jestem i jak często będę tu wpadać. Na tę chwilę wiem, że bardzo chcę podzielić się z Wami przepisem na ten afrykański gulasz, który wyrywa z butów! Jest totalnie prostym daniem jednogarnkowym, które pokochacie na zabój. Możecie serwować go z dowolną kaszą lub ryżem lub zajadać samodzielnie. No to do dzieła :)

Na 4-6 porcji:

1 cebula
4 ząbki czosnku
1 cm korzenia imbiru
1 marchew
1 świeża papryczka chili
1 puszka pomidorów krojonych
2 łyżki pasty pomidorowej
2 łyżki oliwy
1 papryka czerwona
1 papryka żółta
1 puszka fasoli czerwonej
1 mała puszka ciecierzycy
2 średnie słodkie ziemniaki
3 czubate łyżki masła orzechowego bez dodatku soli i cukru
1,5 szklanki mleka kokosowego
przyprawy: sól, po płaskiej łyżeczce kolendry, słodkiej papryki, czosnku granulowanego, cebuli w proszku
pół szklanki wody
prażone orzechy ziemne do podania
świeża kolendra do podania

Słodkie ziemniaki obieramy, marynujemy w oliwie i soli i pieczemy do miękkości w piekarniku (200 stopni/10-15 min).
W garnku rozgrzewamy oliwę i dodajemy pokrojoną w pióra cebulę i papryki oraz marchewkę pokrojoną w plastry i wszystkie przyprawy. Po chwili dodajemy posiekany imbir, chili i czosnek, smażymy razem ok. 5 minut. Dodajemy odsączoną ciecierzycę, fasolę i pomidory, pół szklanki wody i dusimy razem na małym ogniu przez kilka minut aż wszystko zmięknie. Na koniec dodajemy upieczone bataty, masło orzechowe i mleko kokosowe, dokładnie mieszamy i ewentualnie doprawiamy do smaku. Podajemy z orzechami ziemnymi i kolendrą.

ENG

For 4-6 servings:

1 onion
4 cloves of garlic
1 cm ginger root
1 carrot
1 fresh chilli pepper
1 tin of sliced tomatoes
2 Tbsp tomato paste
2 tbsp olive oil
1 red pepper
1 yellow pepper
1 tin of red beans
1 small can of chickpeas
2 medium sweet potatoes
3 tablespoons peanut butter with no added salt or sugar
1.5 cups coconut milk
Spices: salt, a flat teaspoon each of coriander, sweet paprika, granulated garlic, onion powder
half a glass of water
roasted peanuts to serve
fresh coriander to serve

Peel the sweet potatoes, marinate in olive oil and salt and roast until soft in the oven (200 degrees/10-15 minutes).
In a pot heat olive oil and add sliced onions and peppers, sliced carrots and all the spices. After a short while add the chopped ginger, chilli and garlic and fry together for about 5 minutes. Add the drained chickpeas, beans and tomatoes, half a glass of water and simmer together over a low heat for a few minutes until everything is softened. Finally add the roasted yams, peanut butter and coconut milk, mix thoroughly and season to taste if necessary. Serve with peanuts and coriander.

Dodaj komentarz