MUFFINY Z BATATÓW Z MASŁEM MIGDAŁOWYM I CZEKOLADĄ

Ostatnio pałaszując pieczone bataty nasunęła mi się myśl, żeby następnym razem wykorzystać te słodkie bulwy do przygotowania deseru. Tak też poczyniłam i muszę przyznać, że dawno nie miałam okazji kosztować tak pysznych, oryginalnych w smaku i wilgotnych babeczek. Do masy wykorzystałam masło migdałowe, ale sprawdzi się również inne orzechowe. W środku znajdziecie także drobno posiekane orzechy włoskie i gorzką czekoladę. Takie aromatyczne muffiny możecie przygotować bez specjalnej okazji, ale z pewnością świetnie odnajdą się także na świątecznym stole.

DSC_1479

na ok. 15 muffin:

  • 2 średnie bataty
  • 1,5 szkl. mąki pszennej
  • 2/3 szkl. cukru (lub więcej według gustu)
  • 1 szkl. mleka roślinnego
  • 1/4 szkl. oleju
  • 2 łyżki masła migdałowego (lub innego orzechowego)
  • 50 g gorzkiej czekolady
  • garść posiekanych orzechów
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka sody
  • szczypta soli

DSC_1485

Bataty szorujemy, wykładamy na papierze do pieczenia lub folii aluminiowej i pieczemy w 200 st. do miękkości (ok. 20-25 min.). Najlepiej zrobić to dzień wcześniej lub rano, aby dobrze ostygły.

W misce łączymy suche produkty: przesianą mąkę, sodę, proszek do pieczenia, cukier, sól. W drugiej misce łączymy mokre: mleko roślinne, olej, utuczone bataty, masło migdałowe.

Mokre składniki łączymy z suchymi, dodajemy posiekaną czekoladę i orzechy i niedokładnie mieszamy.

Piekarnik rozgrzewamy do 175 st. (z termoobiegiem). Masę przekładamy do foremek wyłożonych papilotkami. Pieczemy ok. 15-20 minut (do suchego patyczka).

DSC_1492

DSC_1487

 

Śledź mnie na Facebooku i Instagramie!

 

 

 

6 thoughts on “MUFFINY Z BATATÓW Z MASŁEM MIGDAŁOWYM I CZEKOLADĄ

Skomentuj

