ZUPA Z KALAREPY

Do dziś myślałam, że jedyny słuszny sposób na kalarepę, to zjeść ją na surowo. O zupie z tego warzywa słyszałam wiele, jednak przerażała mnie myśl rozgotowanej ciapy, w którą miałaby się zamienić pyszna, chrupiąca kalarepka. Zebrałam się jednak na odwagę, kupiłam dwie duże bulwy i sporządziłam lekką, szybką w przygotowaniu zupę. Jak się okazało, jest fantastyczna! W smaku przypomina nieco zupę z młodej kapusty, a dzięki krótkiemu gotowaniu kalarepy można wyczuć każdy jej kawałek z osobna. Na koniec nie zapomnijcie o garści świeżego kopru!

  • 2 duże kalarepy
  • 3 średnie ziemniaki
  • 3 litry wywaru z warzyw (najlepiej, jak gotował się wraz z liściem laurowym i zielem angielskim)
  • 4 łyżki śmietany 18%
  • pęczek kopru
  • pieprz, sól
  • oliwa

W wywarze zostawiamy ulubione warzywa, delikatnie solimy i doprowadzamy do wrzenia.

Kalarepę i ziemniaki obieramy i kroimy w kostkę. Rozgrzewamy odrobinę oliwy na patelni i przesmażamy warzywa. Przekładamy do wywaru i gotujemy ok. 10 – 15 minut.

Sprawdzamy, czy warzywa są miękkie. Najlepiej, jeśli kalarepa będzie „al dente”.

Do zupy dodajemy drobno posiekany koper, sól, pieprz i śmietanę.

Skomentuj

