PYSZNE SPRING ROLLS NA SUROWO

Jeśli śledzicie mojego bloga, na pewno zdążyliście wyczuć już sporą sympatię do sajgonek i makaronu ryżowego. Nie jestem zbyt wielką fanką smażenia, dlatego dzieliłam się z Wami jakiś czas temu przepisem na pieczone sajgonki. Dziś z kolei omijam już zupełnie obróbkę i proponuję Wam pyszną i lekką przekąskę – sajgonki na surowo! W środku znajdziecie między innymi chiński makaron oraz świeże warzywa. Na imprezie postawcie obok nich miseczkę z dipem i poręczna przystawka gotowa! Kto się skusi?

DSC_6686

  • 10 arkuszy papieru ryżowego*
  • 100 g drobnego makaronu chińskiego
  • łyżka jasnego sosu sojowego
  • pęczek szczypiorku
  • pół papryki czerwonej, pokrojonej w paseczki
  • 1/3 długiego, świeżego ogórka, pokrojonego w paseczki
  • 1/3  główki kapusty pekińskiej, drobno posiekanej
  • sok z limonki lub cytryny
  • oliwa z oliwek

*Ja użyłam dużych arkuszy, ale jeśli podajecie danie jako przystawkę – warto zawinąć w mniejsze, gdyż będą bardziej poręczne. Wtedy odpowiednio dajemy mniej do środka.

DSC_6694

Makaron wkładamy do gorącej wody, po 3 minutach odcedzamy. W misce mieszamy go z sosem sojowym i odrobiną oliwy z oliwek i mieszamy dokładnie.

Płaty papieru ryżowego moczymy pojedynczo w letniej wodzie.

Na brzeg papieru kładziemy kolejno dwa paseczki ogórka, papryki, drobno pokrojony szczypiorek, małą porcję makaronu chińskiego i garstkę kapusty. Skrapiamy sokiem z limonki i zawijamy (instrukcja zawijania sajgonek jest zawsze z tyłu opakowania).

Można wykorzystać inne, ulubione warzywa do faszerowania sajgonek. Najlepiej maczać je w ulubionym dipie, ja podałam je ze słodkim sosem chili.

DSC_6700

Skomentuj

